-Pengumuman-

Baru-baru ini saya telah mengasaskan sebuah blog bertemakan Bahasa Arab. Jadi sesiapa yang berkelapangan, jom singgah sebentar di blog bahasa saya di; http://studyarab.blogspot.com/

Ahlan wa Sahlan!

Pages

Tuesday, November 3, 2009

Pembukaan Pendaftaran Sekolah Ahli Sunnah

Berita baik! Berita baik! Berita baik!


PENDAFTARAN PERSEKOLAHAN STIAS SUDAH BERMULA!



Kepada ibu –bapa yang berhajat untuk meneruskan sesi pembelajaran anak-anaknya ke sekolah berpendidikan agama, berasrama penuh dan mempunyai kemudahan dan persekitaran semulajadi, Sekolah Tinggi Agama al Sofa (STIAS) adalah pilihan terbaik anda!

Sekolah ini, sebagai manifestasi Yayasan Sofa Negeri Sembilan untuk melebarkan usaha dakwah serta memperlengkapkan golongan muda dengan ilmu, bukan sahaja akademik tetapi juga agama, telah bersedia untuk menerima kehadiran pelajar-pelajar tahun ketiganya, bagi sesi persekolahan 2010. Ahli Lembaga Pengelola Maahad ini bersetuju supaya peringkat ketiga ini akan lebih menumpukan kepada kualiti kemasukan pelajar lelaki dan perempuan ke sini. Pelajar-pelajar baru akan disaring dan diterima kemasukan mereka setelah melalui tahap temuduga yang akan diadakan.

Menurut Pengetua sekolah ini, ketika ini struktur pengajian untuk akademik telah dikemaskini dan bersetuju untuk menerima kemasukan pelajar Tingkatan Satu , Tingkatan Dua dan Tingkatan Lima ( aliran agama ) bagi sesi 2010 ini dan akan dipastikan mampu menghafaz al-Quran serta diajar nahu, tauhid, hadis, feqah dan sirah. "Mereka juga akan melalui subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Bahasa Arab, Pendidikan Islam, Sains, Matematik, Kemahiran Hidup, Sejarah dan Geografi," ujarnya. Selain itu subjek-subjek baru juga akan diperkenalkan.




Mereka yang berminat untuk mendapatkan keterangan lanjut, boleh menghubungi :

- Nurul Huda (019-384 9676)

- Ustaz Mohd Haneef 017 677 5431

- STIAS : Fax 06-445 0363 @ Tel 06-445 0419

- @ maahadassofa08@gmail.com

- www.maahadassofa.com.my

0 ulasan:

Post a Comment

About Me

My photo
Aku hanya hamba kepada Tuhannya, Khadim yang berusaha untuk menyububurkan benih aqidah yang benar sejajar dengan perlembagaan Ahli Sunnah wal Jamaah. Guru bahasa Arab di Sekolah Tinggi Islam As Sofa Rembau Negeri Sembilan